Från snöstorm till solsken... Det är det vi kallar aprilväder!

Idag tog Stefan första rundan med Ella.
Skönt!

Han skulle iväg och hjälpa en kompis att flytta, vilket innebar att han ändå skulle upp hyfsat tidigt och då fick han minsann ta Ella för en gångs skull.
=)
Jag gick upp kl. 9 och gav Ella hennes frukost och så fick hon vila magen lite fram till strax efter 9.30 när Stefan gick ut med henne.
När jag steg upp så var det full snöstorm här, vilket jag blev ganska förvånad över.
Det dämpade sig dock ganska fort.

Stefan och Ella var tillbaka runt 10-tiden och strax därefter så åkte Stefan hemifrån.
Lugnt och skönt, alltså!
=)

Jag och Ella hade en soft förmiddag/middag och vi gjorde inte många knop.
Vi tog däremot en promenad bort till Fredriksdalsparken vid 14.45.
Då sken solen och det var superfint väder, men det blåste ganska rejält och kallt.
Dock så fanns ingen snö kvar och det hade hunnit torka upp, så man slapp en massa slask.


Det ser ut som att Ella räcker tunga åt någon/något uppe i trädet. =)


Spännande dofter


Självklart blundar hon precis när jag fotar!


Lite godissök... Hmm... Var är den..??


.. Nuuu hittade jag den!!!


Bläähhh!! Jag fick jord/grus i munnen! Vad äckligt!


Lite spaningsjobb måste man ju också hinna med!


Ella var bättre i luftvägarna idag.
Hon verkade pigg, hyfsat alert och hade ingen "andnöd".
I Fredriksdalsparken kunde hon vara lös ända från isbanan och hela rundan ända tills vi kom tillbaka till isbanan.
Vi varvade lite långsam promenad med tid för dofter med lite raskare promenad där hon fick öka lite för att kunna hänga med, samt lite godissök i gräsmattan, "hitta" godis i träd och annat småbus.
Dessutom var hon duktig vid de få hundmötena vi hade på vägen. Inga utfall, men på 2 hundar blev det något enstaka skall när de hade passerat och var en bit bort.
Så, det vara alltså en väldigt trevlig promenad (förutom att det var kallt i blåsten!) och vi var ute i nästan 1 timme och 15 minuter.

När vi kom hem vid ca. 16 så lade hon sig och vilade i en mysig solfläck på parkettgolvet medan jag tittade lite på TV.
Sen fick hon lite mat.
Strax efter att Ella hade ätit så kom Stefan hem.
Han ska bara vara hemma en liten stund för att kolla lite fotboll och softa lite, sen ska han iväg igen och fortsätta hjälpa sin kompis.

Då har jag och Ella hela lägenheten för oss själva... Igen!
Nice!
=)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror Ella räcker tunga till en ekorre eller två ekorrar i trädet och säger " ni kan inte ta mig eller "ni kan inte slänga nötter på mig "

2012-04-07 @ 21:39:06
Postat av: Jasmine

Hej Lisa.

Ja, man vet aldrig!

=)

/J

2012-04-07 @ 23:29:00
Postat av: Sofie

Ibland är det verkligen skönt att vara själv hemma :) jag uppskattar det mycket ibland och ibland inte alls. Men man får göra som man vill utan att man behöver bry sig om någon annan.

2012-04-08 @ 07:51:32
URL: http://maysan-astrid.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Hej Sofie!

Ja, faktiskt.

Nu går vi dessutom arbetssökande båda två så vi är hemma tillsammans ganska ofta, därför är det skönt med lite ensamtid ibland.

/J

2012-04-08 @ 08:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0