Canvasbur, förkyld och "Ella-lek"

Nu är det förberett inför sommaren!

Under högsommaren så bor vi i en kokong!
Vi bor med en innergård, längst ner, hus framför, sol HEEEEELLAAAA dagen och bara fönster på ett håll så man kan inte göra tvärdrag, så det är äckligt varmt i vår lägenhet då.
Luften liksom bara står och skakar.
Eftersom vi bor så långt ner också så känns knappt nå´n vind av heller.

Det är riktigt synd om Ella (ja, oss också) på sommaren.
Vi har parasoller (2 st. stora) på balkongen samt nerrullat överallt hela sommaren, men det hjälper knappt något alls.
Så ofta vi kan så brukar vi ta med Ella, filt och parasoll ner till stranden istället.
Nu tycker säkert folk: - Va!?! Ta med hunden till stranden på sommaren!?! Vilket djurplågeri!
Men jag kan berätta att det är betydligt svalare där än i vår lägenhet!
Dessutom så är parasollen för Ella.
Konstigt nog väljer hon faktiskt ibland att ligga i själva solen, men det är en helt annan sak...

Igår fick jag möjligheten att köpa en större modell canvasbur (ca. 70x50 cm.) för 150:-, så det gjorde jag.
Den är ju lätt att fälla ihop och ta med sig till stranden t.ex.
Nu är buren jag köpte vinröd, men jag vill ju ha en camouflage-färgad så småningom.
Men den var billig och jag kan använda den tillsvidare.
Den är stor och rymlig och spassar perfekt för lite skugga/solskydd.
Tänkte även ha den på balkongen, eftersom Ella brukar vilja följa med mig ut där.

Satte ut buren på balkongen när jag kom hem och hennes skålar med mat och vatten, vilket resulterade i att Ella åt, drack och sedan lade sig i buren...
Inte helt oväntat...
=)


Mysigt på balkongen - vätskekontroll -


Lite senare tog jag in buren och Ella låg i den i flera omgångar på kvällen.

Förresten, igår vaknade jag förkyld...
Täppt (i ena näsborren!) och lite ont i halsen...
Skittråkigt!
Inte så megaförkyld, men tillräckligt för att man skulle vara helt matt och trött och inte palla någonting.
Det sätter sig helt i bihålorna på mig, vilket gör att jag absolut inte känner mig pigg.

Vi 18.45 tog jag mig ändå i kragen och tog ut Ella på lite mer än en timmes promenad (hon hade ju självklart varit ute på lite kortare prommisar innan!).
Vi tog en tur bort till Fredriksdalsparken och där kunde hon vara lös hela rundan för där var bara 2 joggare, 5-6 personer som tränade lite fotboll på fotbollsplanen och en tjej med en liten hund på långt avstånd.
Skönt!
Det var så lugnt och tyst när vi gick där, förutom alla fåglar då...
Ingen turborunda, precis, men Ella springer ju mycket ändå eftersom hon stannar och luktar, springer ifatt, ibland springer förbi, spanar, väntar in och springer igen.
Jag vet, hon är en liten knäppis... =)


Min lilla skogsmulle!


På gräsmattan blev det lite "Nu kommer jag och tar dig-lek", vilket jag tycker är lika roligt varje gång!
=)
Hon ser så rolig ut!
Hon tittar på mig, jag "smyger" mot henne med händerna uppe som att jag ska ta henne och så sticker hon! Hon springer då som en liten toka!
Med rumpan lite nere och svansen som en fana rakt ut. Busespring!
Sen kommer hon tillbaka, springandes mot mig och saktar in något, bara för att "finta" mig och sticka igen...
*Skitkul!*
Jag tycker nog det är roligare än vad hon gör!
=)

Var ganska nöjd med mig själv när vi kom hem strax innan kl. 20, faktiskt.
Och ganska trött också...
Det blev soffhörnan för hela slanten resten av kvällen, förutom en liten kisserunda med Ella vid 22-tiden.
Jag tror att jag och Ella joinade kudden vid ca. 23, sen vaknade jag till lite när Stefan hade varit nattarunda med Ella och hon kom upp i sängen igen och skulle snusa lite på mig.

I morse vaknade jag ca. 7.30.
Ska strax hämta Ella och ge henne frukost så att vi sen kan ta en liten sväng.
Vill försöka få till en halvlång runda iaf, även om jag egentligen inte orkar, för det ska bli regn senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0