Mysigt i vårsolen

Efter att vi hade varit och hämtat buren till Ella så åkte vid ut till Filborna skogspark och tog en timmes promenad medan Stefan tränade.

Det var riktigt kanonväder med sol och lite svalkande vind.

Tog självklart vår traditionella runda med ett besök på Ellas favoritkulle både i början och i slutet av rundan.
Även idag tog jag av henne hela selen för att fotografera henne. Gick hur bra som helst, trots att det passerade nå´n liten hund en bit ifrån.

Hade dock lite otur med fotona...
Solen stod lite fel (eller kanske jag??) så vissa blev ganska mörka.
Planen var ju att försöka få till en bra bild för att ha som canvastavla här i vardagsrummet.


Min stiliga lilla Ella


Superkoll


Skönt att bara ligga på stenen och softa


Bästa bilden (enligt mig) för dagen


Som en liten sovande staty... Ella somnar nästan i vårsolen...


Här ska det pinkas!


Vy över dammen


Kolla matte! Här vill jag gå!


Mysstund på vägen tillbaka


På vägen tillbaka så stannade vi på "hennes" kulle och satt och myste i vårsolen på den ena stenen.
Jätteskönt!
Man behöver ibland bli lite påmind om hur mysigt man kan ha genom att "bara vara" tillsammans.

När vi kom hem så rusade Ella direkt bort till den nya buren och lade sig.
Där somnade hon och låg t.o.m. kvar när jag och Stefan hade varit och handlat...
Nåja, ett bra köp alltså. =)

Imorgon blir det tidigt, för då kommer moster redan vid 07.30... *gääässpp*
Jag ska åka med henne för att handla en ny dator, då hennes bärbara har gått sönder.
Hon kommer väl att stanna till 17-tiden.
Sen ska jag iväg på föreläsning på kvällen mellan 18-21.

"Vad är ett naturligt beteende?" heter föreläsningen och hålls av Kognitionsetologerna, http://kognitionsetologerna.se/.
Ska bli intressant att lyssna på!



Kommentarer
Postat av: Christina

Fina bilder! :)

2012-04-19 @ 21:54:27
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Christina!

Tack så mycket!

/J

2012-04-19 @ 22:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0