Soffmys!

Igår hade Ella mycket problem med sina luftvägar hela dagen...
Jättetrist!

När jag kollade på TV så märkte jag att hon hade lite svårt för att kunna vila ordentligt.
Hon var jättetrött, men när hon lade ner huvudet på sidan så täppte det till helt.
Ja, man vet ju själv när man är riktigt täppt och ska sova. Man får ju inte luft...

Först så tog jag hennes Back-On-Track dyna och lade på golvet, som hon lade sig på och sen lade jag över en t-shirt om henne.
Sen låg jag hos henne på golvet en stund och masserade/kelade/myste och hon rullade ihop sig med min arm som huvudkudde och stöd.
Så låg vi en stund.
Det verkade som att hon fick lite mer ro då.
Jag vet att de inte tänker på samma sätt som vi, men de känner ju också säkert en viss trygghet av att känna närhet och ha nå´n nära.

Efter en stund där på golvet så hämtade jag mitt täcke och lade det i soffan.
Ella kom direkt och ville bli uppflyft!
Hon gillar att sova på täcke (eller ja, alla mysiga, bylsiga platser).
Där rullade hon ihop sig omgående och jag la över lite täcke på henne.
Man skulle kunna tro att hon skulle tycka att det blev varmt, men icke.
Ja, hon flyttade sig inte iaf, utan låg där sedan hela kvällen, med undantag för en kisserunda.
Hon var fortfarande lite täppt, men kunde iaf andas ordenligt när hon låg ner så hon kunde vila/sova.


Bara huvudet sticker ut...


Ibland känns det bättre av att ha någon nära...


Ganska skönt att ligga här omstoppad och mysa i soffhörnan


Äntligen kan jag få vila/sova ordentligt!


Lite felexponering, kanske?? =) Gör inget, hon är fin ändå!


Vi myste i soffan i stort sett mellan 21.30 - 00.30.
Ja, förutom en liten kisserunda på 15-20 minuter vid ca. 22.30.

Vid 00.30 gick jag och Ella och lade oss i sängen och jag har inte hört att hon har snorat eller haft problem under natten.
Jag hoppas att hon får en bättre dag idag.

Jag vet inte varför hon får dessa problem...
Eller jo, jag vet ju att hon är trång i näshålorna, men vad det är som gör att det triggas igång mer vissa gånger...
Jag ska börja ha lite koll på bl.a. pollenprognosen, när vi kör bil (AC), luftfuktighet (vi hade dimma igår t.ex.) o.dyl. och ska se om jag hittar en röd tråd någonstans. Vi har dessutom lite drag från fönster/balkong i både sovrum och vardagsrum.

Idag ska Stefan iväg och hjälpa en polare med lite flyttbestyr vi ca. 10.30-10.45 tiden, så han skulle ta Ella en sväng innan dess.
Jag ska passa Cleo från ca. 13.30 - 20 (???), så jag tar Ella en längre promenad vid 12-tiden så att hon är ordentligt rastad. Då räcker det att jag tar en kortare runda med dem vid 17-18-tiden.
Så jag och vovvarna ska ha en riktigt lugn och skön lördag!
Skulle nog tro att det blir soffmys bl.a. på schemat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0