Några av kompisarna i parken

Jag och Ella tog en liten promenad i förmiddags mellan 10.40-11.30.

Vi tog turen upp via parken och där träffade vi två av de hundarna som hon känner i området, Smulan och Zorro.


Ella och Smulan


Smulan och Zorro

Smulan är en Cavallier King Charles och Zorro är en blandras av Chihuahua-Pudel (tror jag att det var iaf).

Vi träffade först Smulan och hennes matte och när vi stod där så kom Zorro och hans matte också.
Efter några korta minuters samtal så gick jag och Ella vidare.

Lite längre bort i parken så har vi en liten kulle/backe(?) med några stenar på och där brukar Ella springa bort och hoppa upp på ena stenen för att spana lite.
Så även idag...


Uppdrag: Spaning


Uppdrag: Spaning kan även utföras sittandes


Vi gick sedan vidare i ganska lugn takt för Ella hade en del problem med sina luftvägar idag.
Hon har haft det några dagar nu, kanske beroende på dimman vi haft och den kyliga, fuktiga luften det innebar, samt att det blåst/blåser ganska rejält också.
Lite tråkigt att hon har dessa problemen, för det är ju jobbigt för henne att promenera/anstränga sig då.
Men, jag får ju helt enkelt försöka anpassa promenaderna från dag till dag, promenad till promenad.
Som i förmiddags t.ex. då vi "bara" var ute i ca. 50 minuter och tog det väldigt lugnt. Det blev ju definitiv ingen långrunda...

Jag ska försöka få tag på Ann-Sophie (Cleos matte) för att se om vi kan komma dit och lämna en liten present till Cleo (hon fyller 8 år imorgon).
Min mamma fyller också år imorgon så då har vi ganska fullt upp, så jag hade velat få lämnat Cleos present idag.
Imorgon ska Stefan ev. träna på förmiddagen och då hänger väl jag och Ella med och tar en promenad i Filborna skogspark under tiden, sen kör vi till Landskrona vid 14-tiden och kommer väl inte hem förrän på kvällen.

Ska ta en liten sväng med Ella nu.
För övrigt blir nog dagen/kvällen ganska lugn.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack :) okej Gud va nyfiken jag blev nu :) hihi

2012-04-03 @ 03:06:33
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0