FY!!!, för dagar...

... med dåligt väder!

De innebär att man spenderar mer tid hemma och blir medveten om hur mycket man egentligen borde göra.
Detta resulterade för min del i att jag har dammsugit lägenheten och även skurat toaletten...
*Sååå tråkigt!*
Men, nu är det iaf gjort!
Känns ändå skönt i efterhand att man har gjort lite nytta här hemma.

Ella har bara slöat... Heeeela dagen!
Efter vår lilla promenad på förmiddagen så försvann hon in i sovrummet till husse i sängen så fort hon blivit torkad.
Hon steg inte upp och kom ut därifrån förrän Stefan gick upp och det var väl vid ca. 12.45.
Det enda som egentligen hände då, var att de båda enbart förflyttade sig från sängen till soffan.
*suck*

Medan jag dammsög och fixade i badrummet så satt Stefan vid datorn, så när jag var klar så skickade jag ut honom för att rasta Ella.
Måttligt populärt för Ellas del...
Såhär road såg hon ut när Stefan stod i full mundering, med selen i handen och kallade på henne i hallen:


Stå du där och vifta med selen och locka, husse. Jag tänker inte resa mig...


Jag tänker INTE gå ut i det här vädret!! Vägrar!


Jag fick i stort sett tvinga upp henne och sedan putta ut henne i hallen...
=)
Så, nej... Detta väder tilltalar inte Ella heller.

När Stefan kom in med henne så berättade han att hon hade haft mycket problem med sina luftvägar...
Stackars lilla Ella...
Det kan inte vara lätt att ha dessa bekymmer.
Dock är det ju nästan uteslutande utomhus, så det har väl mycket att göra med vind, luftfuktighet och annat sådant...
Så, det är inte svårt att förstå att hon inte vill gå ut egentligen.
Hon känner ju säkert av det i luftvägarna även inomhus, även om symptomen inte märks.
Och att hon är medveten om vädret utomhus, det är jag säker på...

Nu har hon iaf ätit och ligger för tillfället ihopsnurrad i sin bädd igen.
Vi ska börja laga lite mat, så hon lär väl göra oss sällskap i köket om en stund, när det börjar lukta gott.
Men, innan dess lär hon nog inte stiga ur bädden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0