Varning för lös och lycklig hund!

I förmiddags gick jag och Ella en promenad på 50 min.
Det var en mycket trevlig promenad!
Vädret var kanon och Ella uppförde sig superbt vid alla hundmöten (det var ändå 6-7 stycken).
Jag blir verkligen glad och försöker absorbera varenda liten atom vid dessa tillfällena!

Vid 14.45 så körde Stefan och jag ut till Laröd med Ella.
Där är jättefint!
Det ligger precis vid havet och där kan vi även släppa Ella lös så hon får springa ordentligt.
Ella fullkomligt ÄLSKAR att springa lös! Ja, vilken hund gör inte det egentligen?!?
Dock springer hon inte så långt ifrån oss, utan håller sig inom en radie på max 10-20 meter.
Vi har inte varit i Laröd på ganska länge, så självklart tyckte Ella att det var jättespännande med alla nya dofter som tillkommit sedan vi var där senast!


Laröd, here I come! Massor att inspektera sen sist!



Så mycket att lukta på och pyssla med!


Vi var i Laröd i ca. 45 min. - 1 timme, så Ella var ganska trött när vi körde hem. Slocknade som vanligt i transportväskan i bilen på vägen... =)
Väl hemma fick hon vänta en stund innan hon fick sin mat (vill aldrig ge henne mat precis innan eller efter att hon varit ute).
Nu har hon iaf. ätit och sitter för tillfället och har full koll på Stefan som är i köket och pysslar... Det kan ju "råka" trilla ner nå´t gott!
Jag tror att hon kommer att sova ganska gott snart... =)


Kommentarer
Postat av: Pammis

Hejsan Jeasmine och tack för inlägget på min gästbok.

Det stämmer att jag har mycket av Ulrick eller Ivanhoe som han heter i mina stamtavlor. Han var en helt underbar hane och även jag lever med hans barnbarn. Och kommer förhoppningsvis även leva med hans barnbarnsbarn såsmåning om.

Lycka till med Ella, hon ser ut att ha ett underbart liv med er!

2011-09-03 @ 21:56:34
URL: http://lilltibben.se
Postat av: Jasmine och Ella

Hej och tack för din kommentar här på min blogg!

Jag vet inte så mycket om Ulrich (Ivanhoe). Har bara sett några bilder på nätet, men har förstått att han var framgångsrik inom utställning och avel. När det gäller Ellas liv hos oss så hoppas jag att hon mår bra och trivs. Vi gör iaf så gott vi kan!

Mvh.

Jasmine

2011-09-03 @ 22:55:21
URL: http://www.minochellas.bloggse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0