Med hundvagnen till hjälp

Strålande väder!
Perfekt för att ta en riktigt skön långpromenad!

Men... Just det ja, Ella får inte promenera alls på 7 dagar...
Inte ens 10-20 min.
Strikt vila, för ryggens skull...

Guuuud, så frustrerande!
Det är ju nu man verkligen vill vara ute med hunden...
Kunde det inte regnat istället? Det hade iaf varit lite mer tröstande.

Dock verkar hon liiite bättre idag.
Hon travade några steg imorse när hon skulle äta sin frukost i köket och när hon sedan gick in för att lägga sig och vila efter det så ställde hon sig på två ben mot sängkanten...
Man ser ju att det tar emot lite när hon gör det, men i förrgår skrek hon ju och igår kunde hon inte alls göra så.
Och visste ser man när hon gått en liten bit (hon måste ju gå lite för annars kissar hon aldrig) och verkat hyfsat pigg att det sedan går långsammare igen.
Nu får hon ju Rimadyl, morgon och kväll, som är smärtlindrande och antiinflammatoriskt. Det hjälper ju säkert till.
Det ska hon äta i 10 dagar.


Rimadyl


Nåja, jag bestämde mig iaf för att passa på att använda mig av hundvagnen istället.
Tog på Ella sele, satte henne i vagnen och gick upp till parken. Där tog jag ner henne så hon fick gå lite så hon kunde kissa några gånger och bajsa.
När hon hade kissat en 5-6 gånger så bar jag upp henne i vagnen igen och så rullade vi vidare ner till Arken Zoo (f.d. Djurriket), www.arkenzoo.se, för att köpa nå´n tjurmuskel.
De hade inte längre tjurmusel styckvis, utan bara påsar med 4 stycken i. Så det fick bli en sådan och så köpte jag en Nature´s Diet med lamm, grönsaker och ris (brukar blanda ner hennes tillskott i det o ch nu ska hon ju även ha sina Rimadyl i nå´t).


Nature´s Diet - Lamm, grönsaker och ris -


4-pack tjurmuskel (bara 3 kvar i påsen, då Ella hade fått 1 innan jag fotade)


Jag tänkte, bara för att Ella inte får promenera så behöver det ju inte innebära att hon inte kan följa med och vara utomhus lite.
Bara att vara ute är ju lite mental stimulans med dofter och intryck och det borde ju vara trevligare för henne än att bara ligga ensam hemma medan jag är iväg.
Provade att lyfta ner henne på andra ställen, både på vägen dit och hem, för att se om hon ville kissa mer, men nej, hon skulle bara upp i vagnen.
Hopplösa lilla bortskämda hund! =)
Men, samtidigt är det ju skönt att hon trivs i vagnen.


Ella i sin hundvagn


Så de dagar som det är ok väder framöver, så kommer jag nog att göra såhär en liten stund per dag.
Ta Ella i vagnen och köra iväg någonstans där vi kan vara ute och mysa lite tillsammans.
Dagarna kan ju lätt bli både långa och tråkiga för henne av att inte få promenera och bara vara hemma.
Jag menar, hon kan ju lika gärna ligga och vila i en park t.ex. som att vila hemma. Det är ju bara fysiskt hon ska vila.
Då händer det iaf något under dagen.

Vi hoppas på att hon blir bättre och det snart, så vi sen kan börja promenera igen.
Höstdagar som denna är ju fantastiska!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0