Livet suger...

...tycker Ella!

Dagarna blir ju extremt långa och tråkiga när hon inte är ute och promenerar som hon brukar.
Idag har det ju dessutom regnat (vilket hon ogillar!).

Tog henne i vagnen första promenaden upp till parken där hon fick gå omkring lite för att kunna kissa och bajsa och då var hon ganska pigg och glad. Sen har jag försökt att bara bära ut henne i väskan för att kissa några gånger här i närheten.

Inne har det, tyvärr, inte hänt alltför mycket heller idag. Jag brukar ju faktiskt försöka stimulera henne lite mentalt när promenaderna tryter, men idag har jag faktiskt inte orkat. Så det har varit mest vila hela dagen.
Och det gillar hon ju annars, men det kan bli för mycket av det goda...
Till på köpet så har husse varit borta nästan hela dagen (05.30-17.15 + 19.00-20.30), så något magkli har det ju inte heller blivit... *SURT!*

Så hon har mest vilat, tråkat och surat (skulle äta upp en stackars Dvärgpinscher som råkade passera när hon var ute och kissade på gården).
Och det är ju klart, får man inte utlopp för sin energi på något annat sätt så...


Livet suger...


...ska bara ligga här och sura... *Tycker ganska synd om mig själv*


Det är så förbannat tråkigt, så jag kan lika gärna sova!


Ja, det är alltså så hon ser ut ikväll...
Stackars liten! =)
Hon är ju van vid att vara ute 2-3 timmar om dagen och dessutom gå olika håll, på framförallt långpromenaderna, för att få lite olika miljöer så att även hjärnan blir stimulerad.
Då förstår man ju att detta är skittråkigt!

Dessutom verkar hon ju ibland tro att hon är "frisk", vilket jag tror är Rimadylens verkan. För hon är pigg och vill gärna gå mer än hon får ute och jag får nästan hålla igen henne lite så hon inte springer för mycket (hon travar ju hellre än går).

Men, imorgon kommer nog Zeus (Sheltien) och hälsar på en runda.
Då händer det iaf något!
Och är det fint väder så tar jag nog henne i vagnen och rullar iväg någonstans där hon kan få lukta och se annat. Hittar kanske en park någonstans, eller går ner till stan eller nå´t.

Vi får hoppas att detta snart är över och att det inte är något som hon kommer få ha till och från framöver (risken finns ju om det handlar om ett lindrigt diskbråck).

*Håller tummarna!*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0