Ella, Zeus, foto m.m.

Igår, måndag, så vet ni ju att fotona på Ella kom och att jag pysslade med det en hel del.

Dessutom så var vår käre Zeus här en liten stund också.
Denna gången gick det mycket bättre, inte alls lika stressad och han var inte särskilt ängslig i kopplet heller.
Mycket bra! Det går ganska fort framåt...



Stösta delen av måndagen gick åt att observera Ella för att försöka komma underfund med hennes tillstånd, nu är hon inte har smärtlindring.
I söndags var hon sprudlande glad, skuttig och full fräs, en riktigt kanonkula hela dagen! Men på måndagen var hon lite mer dämpad.
Sen är det ju inte omöjligt att det berodde på vädret, för hon har ju STORA problem med sina luftvägar när det är lite högre luftfuktighet, och hon hade problem med sin "näsa" igår. Så det kan mycket väl bero på det och inte alls på ryggen.
Jag ringde till veterinären igår för att jag ville göra en telefonavstämning, men han var inte där, så de skulle lägga en lapp till honom och be honom kontakta mig.
Vill inte ändra något förrän jag talat med Torkel och uppdaterat honom om läget så att han kan försöka avgöra Ellas tillstånd. Det är ju bättre att hon vilar någon dag för mycket än för lite...
Torkel skulle vara tillbaka idag, men de visste inte om han hade tid att ringa, men då får jag iaf möjlighet att observera Ella lite till och se om det sker någon förändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0