Duktiga Ella!

Blev väckt av telefonen imorse av Theréze (Tindras matte)...
Tindra hade varit dålig och kräkt under gårdagen, samt imorse, så vi diskuterade detta en liten stund.
Jag erbjöd mig att ta vägen bort till Sofiebergs Veterinärklinik på promenaden med Ella för att förhöra mig lite om en speciell pasta (regnskogs pasta) som jag vet att man kan ge hundar när de är dåliga i magen.

Tyvärr hade de stängt, men när jag ändå var på det hållet så gick jag in om Vikingsbergsparken med Ella där hon kunde vara lös en liten stund.
Promenaden tog totalt ca. 1 timme och 15 min.


Vikingsbergsparken


När vi kom hem så skulle husse köra (han hade en körning till Ängelholm).
Därfefter passade Ella på att ta en liten tupplur i sin bädd och jag åt lite frukost.

Precis när jag fikat klart så ringde Stefan och frågade om vi skulle följa med ut mot Väla.
Han skulle ett ärende ut dit och vi kunde passa på att köra in om till Din Veterinär och fråga lite om nå´n kur till Tindra på vägen.
Det passade utmärkt, för då kunde jag samtidigt boka tid för Ellas återbesök.
Så, det gjorde vi.
Vi fixade tid för återbesök, några provpåsar med i/d foder till Tindra hos Din Veterinär och köpte lite godis (tjurmuskel, algben och klorofyllben) till Ella på Grizzly/Väla.

Jag blev helt chockad hos Din Veterinär!
Ella är alltid väldigt stressad hos veterinären och tar ALDRIG godis när vi är där.
Idag är första gången det har hänt!
Hon var lite stressad precis när vi kom in och skällde lite på en stackars hund som stod där, men sen gick det bättre och bättre... Vi gick och kollade lite på foder och prylar och vägde henne, samt stod och pratade lite med Karin (djursjukvårdare), så helt plötsligt så tog hon godis när jag erbjöd henne... *CHOCKAD!*
Jag har ju självklart provat detta innan, men hon har alltid varit alldeles för blockerad.
Nu både satt hon och vinkade och tog godis... Helt fenomenalt!
Dessutom skällde hon nästan inte på någon hund alls, mer än den första.
Jag blev jätteglad!
Det kanske låter trivialt för er som inte har några problem vid veterinärbesöken, men för oss är det jättestort.

Sen körde vi till Grizzly, djuraffären på Väla, och köpte lite gotter till henne.
Där blev hon erbjuden lite godis av en av tjejerna som jobbar där, men det skulle hon inte ha. Inte förrän det bjöds på torkad lever! Det passade vår lilla finsmakare!
Fint ska det vá!

   


Väl hemma igen var det dags för lite mat till henne och sen somnade hon som en stock!
=)

Ikväll är det fredagkväll vilket förmodligen innebär Idol, pizza (för mig) och soffhäng med Ella.
*MYSIGT!*

Theréze ringde nyss och kommer strax för att hämta provpåsarna till Tindra.
Sen ska jag ta en tur med min älskade hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0