Mimmi på besök

Idag har Ella besök av Mimmi (Bearded Collie).
De ska ha "pyjamasparty" för Mimmi ska stanna tills imorgon f.m.

När jag kom in med Mimmi och henns "övernattningskit" så beslagtog Ella Mimmis säng redan i hallen medan jag tog av mig jacka och skor... =)


Ella älskar alla typer av bäddar, sängar, kuddar och dynor...


Jag fick bära in den i vardagsrummet med Ella liggande i den.
Sen ockuperade hon den i säkert 2 timmar... *L*


Sängtjuven i sin skönhetssömn...


Mimmi brydde sig inte så mycket. Hon låg mest i köket, eller så var hon vid mig.


Mimsan i köket


Vid 16-tiden körde vi ut till Filborna skogspark för att ta en lite tur med vovvarna.
Det var ganska dimmigt och pga. all fuktighet så var det ganska blött och lerigt på sina ställen, men, vi gick iaf ca. 45 min. med dem.
Ella fick vara lite lös emellanåt, men vi släppte inte Mimmi eftersom det var första gången vi var där med henne och jag hade fullt upp med att ha koll på Ella och videokameran.


Ett ganska trist videoklipp, men dock...


När vi kom hem så blev det en del torkande (speciellt på Mimmi)...
*dyngbaggar*
Nu ligger de båda och sover.
Tror faktiskt att t.o.m. Stefan sover i soffan... Hörde någon snarka lite, men trodde faktiskt att det var Ella (eftersom hon är lite snorig), men vid lite närmre koll så tror jag bestämt at det är husse som låter...
*Haha!*

Ja, lördagkväll och här sitter jag själv när alla andra, fyrbenta som tvåbenta, ligger och nannar... =)
Jag säger då det...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0