Ellas lördag

Stefan var hemma om en sväng mellan körningarna och självklart passade Ella på att mysa en stund med husse!
Man kan ju inte missa en chans till lite soffhäng med husse!


Den där f*#¤*#e kameran nu igen...!


Du är ganska tråkig nu, matte...


Trötta mig!


Nöjd nu!?!

Strax efter att Stefan hade kört igen så tog jag och Ella en liten promenix runt kolonierna på ca. 45-50 min.
Lät henne vara lite lös på ena sträckan där det bara är cykelväg.
Det var längesedan hon var lös nu... 3,5 vecka...
I början av promenaden hade hon lite problem med sina luftvägar, men sen blev det bättre.
Jag tycker iaf att det är skönt att vi har fått börja promenera igen.
Vi kan ju inte köra på i full fart på en gång... Vi får skynda långsamt. Men jag vill gärna få igång hennes muskler igen, för de är nästintill obefintliga nu efter den långa vilan.
Hon behöver ju verkligen bygga på sig så benet pallar...

Väl hemma var det dags för hennes mat, så jag lade den i blöt en liten stund. Har gjort det sedan vi var hos vet. och fick konstaterat att hon var lite irriterad i halsen. Kan ju underlätta lite för henne i några dagar innan Vetrimoxinet, antibiotikan, har börjat verka.
Det dumma är att hon inte verkar bli lika mätt på uppblött foder...
Någon som har upplevt samma sak?

Nåja, nu har hon iaf varit ute en halvlång runda och även ätit lite, så nu ligger hon och nannar i sin bädd här sidan om skrivbordet.
Stefan borde vara hemma från sin sista körning vid 18-18.30, så jag tror att jag ska joina soffan lite nu.
Ikväll blir det nog soffhäng med Ella, en film och nå´t gott att äta.
*MYSPYS!*


Kommentarer
Postat av: Emma

sv; Kan du länka en bild som ser ut så, så får jag se exakt hur du menar? :)

2011-10-08 @ 18:14:05
URL: http://chiny.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej, förstår hur du menar. Oval suddig kant kan jag ju absolut fixa, men själva "effekten" på fotot (dvs, det svartvita lite repiga) är jag dock osäker på..

2011-10-09 @ 00:38:33
URL: http://chiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0