Ellas gourmetfrukost

Ellas frukost består av:
* Kycklinghjärtan, kycklinglever, kycklingfilé, kyckling, kalkon, älg, hjort, rådjur, lamm, nöt bl.a. Köper olika sorters färs och kokar frikadeller, kokar även hjärtan, lever och kycklingfilé. Ibland steker jag, men det är sällan, då blir det typ små burgare av färsen. Varierar från dag till dag (bara för ombytes skull).
* Lite blötfoder (Nature Diet www.naturediet.cu.uk ), bara att blanda hennes tabletter i (ibland får hon leverpastej).
* Riven morot
* Vitamintablett (AnimaCare Shine www.animacare.net )
* Grönläppad mussla (Aktiv Hund www.agna.se )
* Plaque Off
* Fiskolja (AnimaCare Omega Skin www.animacare.net

Köttet och blötfodret micrar jag dessutom lite, innan jag blandar i det andra.

Nu gick vår frys sönder för några veckor sedan och tyvärr hade allting tinat innan vi såg det, så vi fick kasta bl.a. 4-6 månaders kokt mat till Ella...
Vi har ännu inte fått någon ny frys, vilket innebär att jag inte har kunnat köpa hem färs o.dyl. och koka/frysa in.

Så nu får vi köra en annan variant sålänge.
Jag har lagt lite torrfoder i blöt (Hill´s Vet Essentials Adult för stora hundar) och sedan blandat i liiite blöt foder och lite annat om jag har nå´t hemma, samt hennes vitaminer/tillskott/olja.
Idag hade jag lite kyckling och nå´n strimla pizzaskinka (leverpastej till tabletterna).

Såhär såg dagens frukost ut:


Gourmetfrulle


Hon ligger just nu och vilar magen, så jag ska ta på mig skor och jacka och ta en prommis med henne.
Hoppas hon mår lite bättre idag...


Kommentarer
Postat av: Jenni

Vilken snäll matte som lagar en sådan dajlig frukost!

2011-10-22 @ 03:17:47
URL: http://dogomania.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jenni.

Tack!

Ja, vad gör man inte för de små liven??

suck

Men jag fasar över att ställa mig och koka upp all ny mat vi måste köpa när nya kyl/frysen kommer...

/Jasmine

2011-10-22 @ 09:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0