Ella har Zeus på besök!

Idag var Zeus och hälsade på.

Han lämnades ca. 14.30 och då tog jag och Stefan en kort promenad med vovvarna innan vi gick hem.

Vi tror båda att Ella tycker att Zeus är helt ok, och tvärtom.
Ingen av dem skällde alls idag när vi möttes och de ville båda hälsa artigt på varandra.
Ella blev t.o.m. lite glad!

Här hemma går det jättebra med honom!
Han är inte alls samma hund som vi träffade första gången. Nu är han mycket mer avslappnad och kommer till ro ganska omgående.
Han är väldigt glad för Stefan också.


Fina Zeus


Idag fick vovvarna lite att tugga på.
Jag gav dem ett puffat grisöra (Ella fick bara en liten hörna och Zeus fick resten) och de låg här och mumsade båda två.


Va!? Fick jag bara en så´n liten bit!?!


Mums! Det här var riktigt gott!


Det var en besvärlig liten bit!


Det är så skönt att dessa två vovvarna kommer så pass bra överrens...
Tycker det är lite bra för Ella också att ha några olika individer här så hon lär känna lite fler "kompisar", även om hon inte är så väldigt intresserad.
Bara att en annan hund är här ger ju både mental stimulans samt sällskap av samma sort.

Nu är iaf Zeus hämtad och jag ska ta en kort sväng med Ella så hon får ut och röra på sig lite.
Det blir inga långa rundor, men lite kan hon få gå iaf...
Vi tar det väldigt lugnt när hon ska gå så hon inte överanstränger sig.
Det är ju återbesök hos veterinären på onsdag och jag är verkligen intresserad av att höra vad de säger om hennes rygg då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0