Trött tisdag...

Gick upp tidigt eftersom jag vaknade när Stefan skulle iväg.

Ella kom strax innan husse gick, vid 8.30, på gott humör och sträckte sig mot mitt ben, viftade på svansen och pussades lite, sedan gick hon bort till sin bädd och somnade om.
Vid 10.15 fick jag skaka liv i henne så vi kunde ta oss ut på en liten promenad...

Det var kallt, grått, dyngigt och trist så det blev en "kortis" uppe i parken på ca. 30 minuter, sen gick vi tillbaka hem.
Väl hemma så var det dags för mig att "kocka till" den lilla damens gourmetfrukost (som idag bestod av kokt kycklinglever) med alla tillbehör och det satt tydligen som en smäck.
Därefter traskade Ella tillbaka till sin bädd och har nu rullat ihop sig till en liten boll och somnat.

Idag ska vi bara ta det lugnt och softa hela dagen.
Imorgon ska vi ju träffa Tindra och Theréze för att byta presenter och julklappar och dagens väder inbjuder ju inte heller direkt till någon mysig långpromenad...

Jag har slagit in sista julklappen (till Stefans föräldrars hundar) så nu är allt klart!
Nej, förresten...
Jag väntar en sista med Posten (förhoppningsvis idag) som är från mamma till Stefan.
SEN är allt helt klart!
Nice!

Bara tanken på att man skulle behöva stressa runt på Väla i sista julruschen ger mig magsår och illamående, så jag tycker det är riktigt skönt att vi har "samlat" på oss julklappar under de två sista månaderna.
Detta året har det inte blivit varken många, eller dyra, julklappar.
Ekonomin har fått styra, helt enkelt.
Inte heller har vi i år gett julklappar till alla hundar som Ella "umgås" med, som vi brukar.
Nej, det är faktiskt bara Tindra och Stefans föräldrars hundar (Prince och Dennis) som får.
Och att Prince och Dennis får är ju för att vi ska fira julen där bl.a. (+ att de gav Ella en jättefin födelsedagspresent).



Tindras julklapp, Therézes present och Ellas kalenderpåsar
(dock inte så många påsar kvar nu ju...)


Ella är den enda som får julklappar när vi firar hos Stefans föräldrar (vi vuxna ger inte varandra) och eftersom vi inte har några barn så blir det Ella istället. =)
Däremot så får både jag och Stefan alltid från min mamma och min moster.

Vi har som policy att fira vartannat år hos respektives föräldrar, så i år är vi hos Stefans föräldrar på julafton, vilket innebär att vi är hos min mamma på lillejul.
När vi firar julafton hos min mamma, så brukar vi vara hos Stefans föräldrar på juldagen eller annandagen.
Det blir mest rättvist så att fira vartannat år, så slipper någon bli åsidosatt.
Vi träffar ju dem alla ändå, men just på julafton så...

Detta året har vi faktiskt inte (!!!!!) köpt någon julis till Ella från oss...
*SKÄMS!*
Nä, hon får helt enkelt med sig kalendern + att vi nog slår in en liten fiskgodis så hon har något att öppna.
Av min mamma har hon redan fått sin julklapp (en säck foder) som vi fick med hem igår och sen får hon något litet av moster.
Vi ska ju vara där på fredag (lillejul) och fira med min mamma och det blir även uppesittarkväll med Bingolotto.

Sen på julafton (lördag) är vi hos hans föräldrar och då får hon säkert lite julklappar.
Hon tycker det är intressant när det prasslar och självklart blir hon ju glad av lite gotter att mumsa på!
=)

Nej, nu tycker jag att posten kan komma så jag kan se om jag ska hämta något paket för jag vill gå och handla lite att fika.
Vill dock inte springa iväg nu om jag sedan ändå måste gå och hämta paket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0