"Tidig" morgon för Ella

Idag skulle Zeus komma vid 9.30, vilket innebar att jag ville ha rastat Ella innan dess.

Gissa om hon var intresserad av att stiga upp kl. 8.45!?!
*NOT!*

Hon bara låg och ålade sig i sängen och vägrade stiga upp... =)
När man sen ska greppa tag i henne och lyfta ner henne, ja då rullar hon över på rygg och blir lealös...
Hon är hopplös!

Efter en liten stund så fick jag dock upp henne och tog en liten promenix på ca. 30 min. så hon var färdigrastad när vi skulle möta upp Sandra och Zeus vid bussen.

Väl hemma igen med bägge hundarna så var det dags för lite frukost till dem båda och när det var avslutad så gick de båda och lade sig.
Zeus i sängen hos Stefan, som för övrigt FORTFARANDE sover (klockan är 11.30) och Ella i sin säng här ute i vardagsrummet hos mig.
Ella hade fått en påse med ben och gotter som inte Zeus åt och däribland fanns ett större ben (nå´n f.d. köttig variant) som jag la här till henne och som resulterade i att hon inte ville lämna sin bädd för att lägga sig i sängen, som hon egentligen brukar vilja...
Näeh, tänk om Zeus tar det gamla benet!
*Fruktansvärt!*

Just nu skiner solen och enligt prognosen för dagen så skulle det vara fint väder iaf fram till 14-tiden så jag hade tänkt att vi skulle ta vovvarna om en stund och åka ut någonstans där de kunde få springa lite, eller iaf nå´n skog eller nå´t.
Man får ju passa på när vädret tillåter!

Ska bara se till att få upp husse också...
Det kan ta sin lilla tid...
*Suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0