Ny koppelreflex med blink

My´s övernattning gick jättebra!

Hon var lite stressad och hade svårt att koppla av när Jonna hade lämnat henne, men efter en liten promenad så blev det bättre.
Sen hade hon lite svårt att reda ut det när jag och Ella gick och lade oss medan Stefan fortfarande var uppe.
Flocken var ju splittrad!
Det tog nog ca. 30 minuter innan hon kunde lägga sig hos mig och Ella i sängen och sova, men sen gick resten av natten superbra!
Hon är duktig.

Idag har det varit full rulle!

Ut med My, ut med Ella och lämna My, frukost till Ella, in med tvätt i maskinen, ner till stan och fixade de två sista julklapparna, hem, i med en ny omgång tvätt och hänga upp/in i torktumlaren med det som var klart, in med Ella i väskan, ut till Stefan i bilen, iväg till Anjinsan´s, köpte en koppelreflex, kissa Ella, hem, hänga upp sista tvätten i torkrummet, åt frukost (kl.14)...

Tog med mig Ella strax innan 16 för att passa på att kissa henne lite när jag ändå skulle hämta upp tvätten, men det resulterade i att hon inte alls skulle gå in sen utan skulle tvunget gå en liten sväng runt kvarteret, så där fick jag gå med en stor säck tvätt!
Eftersom hon var på det humöret så tog jag en promenad med henne upp mot Fredriksdal efter att jag lämnat upp tvätten, för Stefan skulle ändå bara kolla på fotboll.
Ella var lös nästan hela allén från Fredriksdalentrén och det blev en rask (tro det eller ej!) promenad på ca. 40 min.

Invigde vår nya koppelreflex på promenaden!
My hade en sådan på sitt koppel och jag tyckte den var kanon när vi var ute med henne igårkväll och ville absolut ha en likadan!
Jonna hade köpt den på Anjinsan´s för ynkliga 25:- (!!!) så jag ringde dem i förmiddags för att se om de hade fler hemma och det hade de.
Så, en tur dit och en koppelreflex med mig hem.

Den är kanske 7-8 cm. lång, fästes med små spännen runt t.ex. kopplet, har ett orange nylonband och lampor som antingen blinkar i 2 hastigheter eller bara lyser.
Satt perfekt på Ellas koppel!
Hon har ju ingen reflex på den selen eller kopplet, och det enda vi har hittat hittills är en vanlig orange koppelreflex på ca. 10 cm. som man fäster med karborre runt kopplet.
Funkar väl, bättre än inget, men inte lika effektivt som blinkande lampor.

Urusla foto tagna med min mobil här inne, men vill ändå visa lite...
Och de är orangea... Inte rosa som det verkar på bilderna...


Den övre är den "vanliga" reflexen och den nedre är den som blinkar


Med blinklampan på...


Nu är det ju mörkt tidigt så man vill ju försöka synas lite.
Är ju sugen på Hurttas reflexsele + koppel, men det är ju skillnad på 25:- mot 400:-.
Detta får duga sålänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0