Veterinärbesök

Idag har vi varit hos Din Veterinär, www.pyramediadb.com och kollat hur det gått med Ellas lilla blåsa i munnen.
Den hade blivit mindre och var inte alls lika röd, men vi skulle fortsätta att smörja 2 ggr/dag i en vecka till och hoppas att den försvinner helt tills dess. Vi fick en ny tid nästa onsdag, men om jag själv kunde se att den försvunnit helt så kunde vi bara avboka.
Jag får se hur jag gör, ibland tycker jag att det är bättre att de checkar för säkerhets skull.

Vi passade på att tömma en talgkörtel som hon har haft precis vid ryggraden, men som jag märkt att hon börjat bli besvärad av. Den har verkat spänna sista dagarna. Det var ingen vacker syn... Brun/gult tjockt, grovt talg... Så nu blir det att jag får tvätta och hålla rent ett par gånger om dagen så den torkar ut ordentligt.

Det är alltid ett dilemma när det gäller dessa talgkörtlar... Man ska ju egentligen låta dem vara, men jag tyckte denna satt så pass illa och var så spänd och hård och verkade ömma, så jag valde att be dem ta hål på den.
Nu hoppas jag bara att den inte börjar "spöka", utan läker och torkar bra.

Vi hann inte mer än komma hem så däckade Ella i sin bädd och har legat där sedan dess (1 timme) utan att röra sig! Nu snarkar hon också... Veterinärbesök tar hårt... =) Älskade liten!



Ella i väntan på att veterinär Fanny ska komma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0