Sköna söndagkväll...

Stefans systerdotter, Alicia, har varit och hälsat på en stund i eftermiddags. Hon ringde och ville så gärna komma och träffa Ella...
Under tiden då hon var här så kom Theréze och Simon för att hämta Tindra.
De stannade en liten stund och berättade lite om deras helg på SSWC, www.swedensocialwebcamp.com, sedan åkte de hem med Tindra för att packa upp och hålla kväll.
Alltid lika trevligt när de stannar och umgås en stund!
Jag gillar Theréze och Simon! Framförallt delar ju jag och Theréze intresset för hundar och hundprylar, samt att våra hundar har genomgått vissa liknande saker, såsom t.ex. opererats för Patella Luxation (med allt vad det inneburit). Men, utöver det så är hon också en typ av person som jag gillar och respekterar. Hon är rak och ärlig, vilket är de bästa egenskaperna som finns (enligt mig), och hon skulle alltid ställa upp om möjlighet fanns.

När de hade åkt så gick jag och Alicia en promenad med Ella.
Alicia tycker det är så kul när hon får följa med oss ut på promenad och jag låter henne hålla Ella ibland, när det inte kommer andra hundar.
Alicia är en jätteduktig och snäll tjej på 7 år, som är väldigt "vuxen" för sin ålder och hon är fullt införstådd i hur man umgås med hundar och andra djur. Dock har ju Ella sina "issues" när det gäller hundmöten och det är inte så lätt att hantera sådana situationer när man så ung (inte så lätt när man är vuxen heller, alltid!!).
Så när vi fick hundmöte så tog jag över Ella, som faktiskt uppförde sig mycket bra idag. *Me like*

Alicia blev hämtad strax efter 18, så nu ska vi hålla söndagkväll... Tror det blir nå´t gott att äta och lite tv-tittande (undrar om vi har nå´n film vi inte har sett?). Nice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0