Långpromenad och lördagsgodis

Igår skrev jag ingenting i bloggen... *Förlåt*
Hade tänkt skriva lite, men sen körde vi iväg och uträttade några ärenden på e.m. (handlade tjurmuskel till Ella bl.a.).
När vi hade kommit hem så var det dags att äta lite och vid kvällningen när jag hade tänkt sätta mig och skriva, så ringde min kompis Camilla och vi tog en promenad med Ella istället.
Efter det var det ingen chans på datorn, för den hade Stefan ockuperat. Så det blev soffan och tv´n istället.

Idag rastade jag Ella och sen vid 11.45 så tog vi en promenad upp till Filborna Arena, där Stefan var och tränade.
Jag gick hållet förbi Fredriksdals koloniområde (där kompisen Cleo har koloni) och sedan gick vi där man passerar genom en typ av park/grönområde och passade på att släppa Ella lite där jag kunde ha uppsikt, så hon fick vara lös och springa lite.
Det var knappt hon orkade springa, för det var lite varmt, men lite fart och fläkt blev det. =)
Hade faktiskt varit lite smart och tagit kameran med mig (används nog lite mer nu när jag har bloggen) och tog några bilder på min kära hund på vägen.
Dock blir hon sällan bra på kort... =) De ni ser här på bloggen är noggrant utvalda. *asgarv*
Men några bilder blev det, även om hon inte var direkt samarbetsvillig och ville titta åt mitt håll alltid.


Gud, vad du är tråkig matte! Jag lägger mig sålänge...



Undrar om Cleo är på kollo?


Stefan mötte oss när vi nästan var framme, för han var redan klar med sitt träningspass, sen gick vi sista biten till bilen tillsammans.
Vi hade nog inte hunnit köra 100 meter förrän Ella hade däckat. =) Det slår aldrig fel!
Var väl hemma runt 13.20 och Ella drack bara vatten när hon kom in, sedan blev det horisontellt läge.

Lite senare i eftermiddags/tidig kväll, så gav jag Ella en tjurmuskel. Hon blev helt till sig i trasorna! Det är nog bland det godast hon vet! Hon har gnagat på den till och från ända sedan hon fick den... Och just nu är det exakt vad hon pysslar med.
Hon har blivit hänvisad till balkongen för tillfället för det var en riktig "smelly" vi hade fått tag på!
Den luktade inte geléhallon, om vi säger så...


MUMMA! Ella innan hon blev hänvisad till balkongen...



Ella JUST NU på balkongen!


Hon har ju opererat bort en tand och därmed inte fått tugga ben o.dyl. på 5 veckor (hon började få lite i onsdags - mjukstart), men idag tyckte jag att hon kunde få en tjurmuskel och se hur det gick. Jag har ju lite koll på hennes tandkött och om hon blöder t.ex..
Men det har faktiskt gått bra de gångerna hon har tuggat något dessa dagarna. Skönt! Jag tycker inte heller att hon är lika röd vid tandhalsen på hörntanden som hon har varit.
Det kanske helt enkelt berodde på att jag var där och pillade 1-2 gånger om dagen för att smörja hennes blåsa?

Nu ska jag strax ta en liten promenix med henne, för att sedan försöka få en chans på soffan och tv´n, som har varit ockuperade av Stefan och hans fotboll sedan kl. 14.30. *SUCK*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0