Hundsäng / Hundbädd

Gud, vad jag tycker det är roligt med hundprylar!
Och när design möter praktiskt och komfort så blir jag extra glad!

Som ni alla vid det här laget nog redan vet så gillar jag att handla till min älskade Ella. Inte för att hon bryr sig om hur många halsband/koppel, täcken, bäddar hon har, eller hur de ser ut... Det enda jag vet är att hon uppskattar mysiga liggplatser.

Ella har idag en hundsäng från Rusta, www.rusta.se, som kostar 499:- (fast jag köpte min via Tradera, www.tradera.com för ca. 150:-). Den är 90x60 cm. så den är ganska stor för lilla Ella, men hon älskar att ligga utslagen på rygg i den!


Hundsäng från Rusta i konstläder och en mysig innerkudde.


Hon har även en svart Biabädd som står på en hemmabyggd "sängram" (som Stefans pappa har byggt till henne) i sovrummet. Den använder hon mest som trappa upp och ner i sängen. Bädden kommer upp ca. 20 cm. från golvet och det är ungefär halvägs till sängkanten.
Vi bad honom bygga den då Ella för det första inte hoppar upp i varken säng eller soffa (om hon inte kan eller inte vill, vet jag inte) och sen ville vi inte heller att hon skulle hoppa så mycket ner heller. Vi försöker vara så rädda om hennes ben som vi kan.
Dessutom kan hon ju nu själv gå och lägga sig i sängen om vi inte är hemma t.ex.

Såg på nätet igår att det hade kommit ut nya Biabäddar i vitt! Hur snyggt som helst!
www.biabed.com


Vit Biabädd


Tänk vad snygg en så´n hade varit med ett fårskinn från IKEA, www.ikea.com, eller en ljus vargskinnsfäll (fuskpäls) som jag också såg på nätet.

 
Ludde, fårskinn från IKEA 229:-


Vargskinn / fuskpäls


Sen har Bia även en modell som ser ut som en liten hundkoja. Jättefin!

Nåja, just nu har hon bäddar, men man vet ju aldrig om man känner för att förnya sig.
Bädden från Rusta köpte vi till henne för att hennes gamla bädd hade blivit så nerlegad och knölig i vadden, så de håller ju inte för alltid...
Man kan ju bli miljonär också! Och DÅ måste ju även Ella få nå´t! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0