Morgontrötta hundar... och sambo...

Endast jag är vaken... Både Stefan och doggsen ligger och sover...
Jag vaknade ca. 9.30 och en liten stund därefter kom Ella tassandes. Gick ut i köket för att göra hennes frukost och då kom även Tindra. Serverade doggsen sin frulle, som de smaskade i sig, sen försvann de som en måsskit i dimman rätt in i sängen igen...! Sanslöst!
Jag har aldrig varit med om att hundar gjort såhär tidigare i mitt liv, snarare tvärtom! De har nästan stått med benen i kors när man vaknat, eller t.o.m. väckt mig. Men inte dessa små pärlorna! Ack nej! Här ska det sovas! =)
Nåja, då kan jag i lugn och ro kila in i duschen medan de vilar magen lite.

Det blev en långrunda igår, förresten.
Fast jag tog bara med mig Ella. Men det var nog tur, för vi var ute i 1 tim. 35 min. Det kanske hade blivit lite saftigt för lilla Tindra.
Vi gick ner och tog en sväng på Gröningen och sedan hem. Kände att jag behövde komma ut och ville ha lite egentid med Ella, speciellt nu när hon har varit lite jobbig på promenaderna. Men igår hon var faktiskt duktig, hon skällde inte på någon hund (bara "muffade" på en som gick förbi när vi satt och hade rökpaus/vilopaus) och det kändes som om hon var lite piggare, gladare...
Vi hade iaf en jättemysig prommis! Nice!

Nej, nu måste jag hoppa in i duschen så jag blir färdig!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0